Sök bland recensionerna

tisdag 10 mars 2020

Platsa i laget av John Hickman

Första delen i en ny serie om Jackson Law!


Jackson Law älskar att spela fotboll och hans högsta dröm är att bli fotbollsspelare. När han är ute och spelar med sina kompisar händer det otroliga att en talangscout för topplaget United ser honom och erbjuder honom att testspela för laget.

Men Jackson blir nervös, tänk om han schabblar bort det?

Tänk om jag inte är lika bra som jag tror att jag är? Tänk om de andra killarna där är mycket bättre? De har antagligen spelat tillsammans sedan de var sju år gamla. Och så dyker jag upp, som femtonåring. Ingen av dem kommer passa till mig. De kommer bara tycka att jag är ett patrask från något nedgånget höghusområde. 

Han har dessutom ett hett humör som gör så att han tänder till ordentligt när någon säger något dumt, speciellt om någon säger något om hans morfar som betyder jättemycket för honom och som lider av MS. Tänk om han inte platsar i laget bara för att de tror att han innebär trubbel?

Läsvärd bok, speciellt om man som Jackson älskar fotboll. Boken avslutas med en rad frågor där man kan kontrollera sig själv om man hängde med i berättelsen.

/Marielle

Reservera boken på Ronneby bibliotek redan idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar