Sök bland recensionerna

måndag 14 september 2020

Arlo Finch vid månsjön av John August

 Andra delen i ett underbart fantasyäventyr!

Det är alltid lika pirrigt att fortsätta med nästa del i en serie. Kommer den vara lika bra som förra? När det kommer till Arlo Finch hade jag oerhört höga förväntningar på andra delen. Första boken gav mig ett fantastiskt äventyr. Har ni inte läst den får ni gärna läsa mer om den här


I andra delen om pojken Arlo Finch så fortsätter mysteriet kring Arlos förflutna. Vi får reda på lite mer om varför Eldrigarna, de onda varelserna som lever i en annan värld, är ute efter honom. Samtidigt dyker en ny fiende upp. Han kallar sig själv för Hadryn, och det är en fiende som kan förvandla sig till vem som helst... Arlo vet inte längre vem han kan lite på. Dessutom börjar hans bästa vänner, Wu och Indra, att bråka med varandra. När hans patrull äntligen ska få ge sig ut på ett sommarläger kan man ju verkligen säga att det inte blir som Arlo hade föreställt sig det. 


Var boken lika bra som första? Nej. Jag tyckte faktiskt den var bättre! Boken ligger på runt 400 sidor, men kapitlen är korta och det händer hela tiden nya spännande saker. Precis som jag nämnde då jag skrev om den första boken så får man lite Harry Potter känsla... kanske till och med ännu mer i den här boken. Men samtidigt är det inte Harry Potter. De här böckerna står på egna ben och man fastnar både för magin, personerna och handlingen. Ska bli spännande att läsa fortsättningen! 

Reservera böckerna om Arlo Finch på Ronneby bibliotek redan idag!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar