Sök bland recensionerna

måndag 15 januari 2018

Min brorsa är en superhjälte av David Solomons

Jag började svettas. Hur hade jag hamnat här? Jag höll alltså på att hjälpa Lara att avslöja Stjärngrabben. Det var en mardröm. Superhjältar måste vara hemliga. Det är ett bevisat faktum. De enda superhjältarna som kunde vara sig själva var sådana som Iron Man, och han kunde bara göra det för att han var miljardär. Zack fick veckopeng, men man kan inte leva ett säkert superhjälteliv på femtio kronor i veckan.


Luke Parker älskar allt som har med superhjältar att göra. Han är riktigt insatt i allt som har med ämnet att göra. Det är naturligtvis därför som en utomjording stannar vid just han och hans brors trädkoja för att dela ut superkrafter så två världar kan räddas... Enda problemet är att Luke var tvungen att gå på toaletten precis när utomjordingen kom... Vilket innebär att det inte blev han som fick superkrafterna. Det blev hans bror, Zack. Superpräktiga Zack fick superkrafter och superhjälteuppdraget. Så orättvist! Men Luke är fast besluten att inte låta detta bli ett hinder. Han ska hjälpa sin bror, som inte kan något om superhjältar, att göra det hela på rätt sätt. Det finns regler för superhjältar. Och dessutom... finns det superhjältar så finns det skurkar. Och Luke tänker hjälpa Zack ta reda på vem den största superskurken är.

En rolig bok och ett MÅSTE för alla som gillar superhjältefilmer/superhjälteböcker. Nörden i mig lider med Luke som måste gå omkring med vissheten om att ett toalettbesök hindrat honom från att få superhjältekrafter.

Fortsättningen i serien, Min gympalärare är en intergalaktisk overlord, utkom i april förra året (2017), och ligger redan nu i högen för månadens läsning!

Reservera böckerna på bibliotekets hemsida.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar