Sök bland recensionerna

måndag 18 september 2017

Demondeckarna - Skuggor över svavelköping


"Dante lyfte upp klotet och torkade av det på insidan av munkjackan. När det började bli rent såg han att det var fullt med märkliga mönster i rött och svart. Det surrade lätt, som om det var fullt med arga getingar som ville komma ut."



Ett mystiskt klot. En elak lärarvikarie som hypnotiserar sina elever och döljer sanningar... Detta är definitivt ett jobb för Svavelköpings Byrå för Underliga Undersökningar.  Men är de tre ungarna Dante, Miriam och Elton verkligen nog för att stoppa en riktig superskurk som alltid tycks ligga steget före. Och vad är det egentligen som pågår i den lilla staden Svavelköping.

När jag skulle välja bok i förra veckan för att ha något bra att läsa över helgen fastnade jag genast för Demondeckarna av Johan Sjöberg & Johan Egerkrans. Det var framsidan som fångade mig. Skurken i bakgrunden såg sådär härligt överdrivet ondskefull ut – och det är han också! En riktig bladvändare.  Och när man hittar en bok som man fastnar för blir man alltid lite extra glad när man upptäcker att det finns en fortsättning. Ormhäxans förbannelse, som nästa bok heter, ligger redan i min väska.


P.S

Det är även kul när man får tips på goda recept i en bok. Här var det ett lite annorlunda sett att göra chokladmjölk på (ovanligt för mig i alla fall).

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar