Sök bland recensionerna

måndag 15 februari 2021

Arlo Finch i skuggornas rike av John August

Tredje och avslutande delen är äntligen här!

Som jag har längtat! Tidigare har jag berättat om den fantastiska läsupplevelse som de tidigare böckerna gav. Arlo Finch i Eldstaden och Arlo Finch vid månsjön  var en hyllning till scoutlivet, och det är även denna sista bok: Arlo Finch i skuggornas rike. Böckerna ska läsas i ordning, så har man inte läst de första får man gå och göra det innan man gör någonting annat!

I den tredje delen har Arlo bestämt sig för att använda sig av långskogen för att ta sig till sin pappa i Kina och föra honom hem. Det blir problematiskt, för även om Arlo har lätt att navigera i denna magiska värld  så finns det mycket han inte vet och inte kan styra över. Som om inte detta är nog så har ju pappan faktiskt gömt sig i Kina av en anledning. FBI vill inte ha honom i landet. Så om Arlo lyckas få hem sin pappa återstår problemet kring hur de ska undvika att han åker i fängelse. Som om inte detta är nog finns det de som vill Arlo ont. Den ondskefulla Hadryn som presenterades för läsaren i den andra boken har nu rymt från sitt fängelse och han letar efter Arlo. Och det är ändå inte det största hotet. Eldrigarna som bor i en annan dimension, letar också efter Arlo. Varför vet han inte, men det kommer han att få svar på i denna boken.

Väldigt spännande. Jag vill att så många som möjligt läser denna serien så jag kan få prata om slutet. Jag vet inte riktigt vad jag tycker...

Nyfikna? Naturligtvis!

/Veronica



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar