Sök bland recensionerna

måndag 21 januari 2019

Artemis Fowl av Eoin Colfer

Spännande äventyr som snart blir film!

Första gången jag läste Artemis Fowl var jag tolv. Jag blev störtförälskad! Nu när jag läser den igen... känner jag precis likadant. En spännande, fantasifull och annorlunda berättelse som inte känns gammal eller omodern. Kan tillägga att boken kom ut 2001 så den är inte suuuupergammal.

Vad handlar den då om? Tolvårige Artemis Fowl är ett underbarn. Detta är en fördel när man sköter ett kriminellt nätvärk. I generationer har släkten Fowl ägnat sig åt kriminella aktiviteter men Artemis tänker slå dem alla! Han tänker sno guld från pysslingar. Pysslingar? Finns dem? Ja, och Artemis har hittat en bok som hjälper honom att finna dem och kidnappa en utav dem för att kräva lösen. Det går dock inte riktigt som han tänkt sig, och snart är han mitt uppe i en värld som han inte kan drar sig ur.

Läs boken innan ni ser filmen. Det finns flera delar och alla är lika bra!

Reservera boken på bibliotekets hemsida redan idag!

/Veronica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar