Sök bland recensionerna

måndag 16 april 2018

S som i skräck - Bortförd av Ewa Christina Johansson

Jag öppnade försiktigt källardörren och pressade mig in genom dörrspringan. Hjärtat slog så hårt i bröstet att det borde höras lång väg. Där ute i den rytande stormen sökte man efter Sigrid. Här inne i mörkret och tystnaden visste jag att de inte skulle hitta henne. Jag var den enda som sett vad som verkligen hänt.


Saga och Sigrid har varit kompisar sen de var små och de känner varandra väl. Men under den senaste tiden har Sigrid blivit förändrad. Hon har utvecklat ett nästan sjukligt intresse för ett onlinespel: S som i skräck, där man bekämpar vampyrer, zombies, varulvar och andra övernaturliga varelser. Saga har inte tänkt så mycket på det. Inte förrän nu. Kvällen när Sigrid försvinner. De båda kompisarna bor precis grannar med varandra och har utsikt in i varandras rum. Ena stunden sitter Sigrid framför datorn, i nästa stund är hon borta. Det enda Saga gjorde var att titta ner för att läsa ett kort sms som kompisen skrivit och när hon tittar upp är alltså Sigrid borta. Vad är det som har hänt? Vad är det för olustig känsla Saga har...  Det är en känsla som säger henne att spelet har något med Sigrids försvinnande att göra... Men det är väl inte möjligt? Eller..?

Lättläst och medryckande rysare med ett härligt obehagligt slut. Inte för de lättskrämda! Jag hoppade till flera gånger när jag läste den, och då var det ändå ljust ute.


Reservera boken på bibliotekets hemsida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar