Sök bland recensionerna

måndag 1 februari 2021

Spökröster av Katherine Arden

Varning! Inget för lättskrämda läsare.

Förra året tipsade min kollega om boken "Gömställen" av Katherine Arden. Hon beskrev den som "den absolut läskigaste boken hittills". Jag läste boken i förra veckan och jag måste verkligen hålla med, men... Sedan läste jag fortsättningen: "Spökröster".

Hur det nu är möjligt så är denna boken ännu mer skrämmande. Den har verkligen fångat känslan av obehag som sitter med en genom hela boken. Den är SÅ spännande! Man bara plöjer sidorna för det händer så mycket hela tiden. 

Utan att avslöja för mycket får man då följa samma barn som från första boken. Den här gången ska de ut på skidsemester. När de kommer fram till hotellet hamnar de dock mitt inne i en hemsk snöstorm. Inga andra gäster har kunnat ta sig dit och barnen, tillsammans med två av deras föräldrar, sitter nu ensamma med ägarna på ett öde hotell... eller finns det någon mer? Lustiga drömmar hemsöker barnen och det hörs röster. Röster som ropar på hjälp. Förra gången lyckades ett av barnen, Ollie, få hjälp mot det hot som lurade i mörkret tack vare sin döda mamma som kontaktade henne med hjälp av sin klocka. Kommer Ollies mamma kunna hjälpa barnen även denna gång? För det står snabbt klart att de står inför flera fiender som inte är av denna världen. Men hur besegrar man någon som redan är död?

Jag läste denna boken innan det blev mörkt, men du kanske inte är lika lättskrämd som jag. Hur som helst är den värld att läsa!

Reservera boken på Ronneby bibliotek redan idag.

/Veronica 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar